Techniesche gegevens

  • De wachtrij naast een buitenwachtrij uit meerdere gethematiseerde ruimtes zal bestaan, vergelijkbaar met De Vliegende Hollander.
  • De snelheid van de attractie 3,6 km/u zal zijn.
  • De snelheid van de attractie tijdens calamiteiten zal 7,0 km/u zijn.
  • De maximale hoogte van Hartenhof is 25 meter.
  • In noodgevallen kunnen de voertuigen zich met dubbele snelheid op twee plaatsen verzamelen voor ontruiming, dit duidt op losse voertuigen die onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen.
  • De attractie twee instapperrons én twee uitstapperrons zal krijgen die door een muur gescheiden zijn.
  • De gescheiden in- en uitstap perrons met een gat in het midden waar helemaal omheen gelopen kan worden en het feit dat beide perrons zich op andere hoogte bevinden dan de attractievoertuigen, duidt erop dat het passagierscompartiment van de voertuigen omhoog en omlaag moet kunnen bewegen.
  • Je tijdens de rit langs de sterrenkamer van Pardoes komt waar 8 grote planeten hangen in een circa 18 meter hoge koepel. Tegen de muren van de sterrenkamer zullen hoge boekenkasten staan.
  • De ruwbouw zo'n €9.5 miljoen gaat kosten.
  • Het transportsysteem zal waarschijnlijk een zogenaamde 'Pandora Box' zijn. Aangezien op bouwtekeningen te zien is dat de baan nogal breed is, kan dit kloppen. Of er ook gekozen zal worden om de zitplaatsen inversies te laten maken is onbekend, aangezien de Efteling al eerder aangaf zich na de bouw van de attractie Joris en de Draak meer te willen richten op de families.

[bewerken]

Maak jouw eigen website met JouwWeb